dinsdag 21 februari 2017

Commissie Samenleving van februari

De aftrap begon met het sociale programma voor statushouders. Hier wordt geregeld hoe statushouders maatschappelijk worden begeleid, bijvoorbeeld met taalcursussen. Deze taalcursussen worden nu gegeven door een grote groep vrijwilligers. Deze groep heeft zich recent georganiseerd in een stichting.

D66 heeft het liefst dat alles onder de paraplu van WIJ Heemstede wordt gebracht aangezien dat de kern van het sociale beleid is, en dat wordt ingezet op verbetering van de samenwerking.

Een ander belangrijk punt van de avond was de verbouwing van het multifunctionele accommodatie aan het Julianaplein 1, de bibliotheek dus. Het blijkt dat de verbouwing fors duurder uitvalt dan in eerste instantie begroot is. Dit komt onder andere doordat er veel wijzigingen zijn gemaakt in het voorlopig ontwerp. Veranderen ven het bestek en dus het terugtrekken van de opdracht is volgens het college geen goed idee. Dit zou uiteindelijk meer geld kosten.  De discussie over het extra krediet wordt in de raadsvergadering van 2 maart voortgezet.