maandag 23 april 2018

D66 Heemstede treedt niet toe tot college van HBB, GroenLinks en PvdA

Zojuist heeft D66 een persbericht uitgebracht met de volgende inhoud:

Afgelopen week heeft D66, op verzoek van Groen Links en PvdA, een gesprek gevoerd met de fractievoorzitters van HBB, GroenLinks en PvdA over een mogelijke deelname van D66 aan een college met deze partijen.

HBB heeft, zoals blijkt uit het verslag van informateur Hans Luiten, uitdrukkelijk gesteld ‘zeer grote twijfels te hebben over een samenwerking met de huidige coalitiepartijen’ waaronder dus ook D66. Tijdens het gesprek, dat in een open sfeer verliep, heeft HBB niet aangegeven inmiddels anders tegen D66 aan te kijken. Wij zien een poging om te formeren met HBB zonder dat er vertrouwen is uitgesproken en zonder dat meer helderheid over onze vragen is gegeven, niet erg kansrijk. Daarom heeft D66 besloten niet aan te sluiten bij HBB, GroenLinks en PvdA voor de vorming van een nieuw college.

Wij gaan ons vanuit de raad hard maken voor onze idealen en zullen ons de komende vier jaar vanuit die rol kritisch maar constructief inzetten voor Heemstede en haar inwoners.