vrijdag 15 juni 2018

Commissie Ruimte van Juni: Kindervilla, Bebouwdekomgrens en IJsbaanpadbrug

Deze vergadering duurde erg kort omdat er een kennismaking met het Havenlab gepland stond rond 21.00 uur. Daardoor verschoof een aantal stukken naar de raadsvergadering van 28 juni.

Kindervilla en animal farm
De avond begon met een inspreker woonachtig aan de Camplaan die bang is voor overlast door het nieuw te openen kinderdagverblijf naast hem. Deze Villa Kinderwereld zou niet alleen kinderen huisvesten maar ook een ‘animal farm’ bestaande uit varkens, geiten en ander klein spul. Wethouder Struijf moet nu uitzoeken of aan alle vergunningen is voldaan en of er voldoende met de buurt gecommuniceerd wordt.

50-kilometerbord Cruquiusweg
Vervolgens spraken we over het verplaatsen van de bebouwdekomgrens op de Cruquiusweg naar aanleiding van inspreker Eric Geels. De commissie wil dat er haast gemaakt wordt met het verplaatsen van het bord. Wethouder Mulder had zich nog niet helemaal ingelezen op dit dossier maar beloofde er voor het reces op terug te komen.

Brug IJsbaanpad
Tenslotte de brug bij het IJsbaanpad. We mochten iets vinden van het ontwerp. Hoewel de Welstandscommissie een klassieker model voorstond, was er volgens de uitgangspunten een slankere en onopvallendere brug ontworpen. Hier waren we het mee eens. In de commissie ging het vervolgens over het ligplaatsenbeleid. De griffie werd gevraagd de evaluatie daarvan toe te zenden zodat dit opnieuw in de commissie Middelen besproken kan worden.