dinsdag 17 juli 2018

Schriftelijke vragen over gasloze optie Havendreef

D66 heeft schriftelijke vragen gesteld over de optie om de nieuw te bouwen terraswoningen aan de Havendreef gasloos op te leveren:

• Klopt het dat de nieuwe bewoners van de in aanbouw zijnde terraswoningen aan de havendreef €42.000 extra moeten betalen als zij hun huis gasloos opgeleverd willen krijgen?
  • Klopt het dat zij deze optie pas twee weken geleden te horen gekregen hebben en dat de deadline aanstaande vrijdag 20 juli is waardoor er zeer weinig tijd is om extra financieringsmogelijkheden te bekijken en realiseren?
  • Vindt het college ook dat deze ontwikkeling niet bijdraagt aan het in gang gezette beleid om Heemstede duurzamer te maken en vindt het college ook dat deze ontwikkeling niet past bij de komende energietransitie? Gasloos bouwen is immers de norm en daarover heeft Heemstede onlangs een intentieverklaring getekend.
  • Is het college genegen om op zeer korte termijn met HBB om de tafel te gaan om te bespreken wat de mogelijkheden zijn om te zorgen dat alle huizen tegen redelijke kosten gasloos opgeleverd kunnen worden en dat de deadline voor de keuze in elk geval een aanzienlijke periode opgeschort wordt omdat elke gasloze woning bijdraagt aan de duurzaamheidsdoelstellingen van dit college?

Graag reactie voor vrijdag 20 juli.