vrijdag 24 januari 2020

Aftrap scholenreis D66 Heemstede

De gemeente Heemstede pakt met het Integraal Huisvestings Plan (IHP) haar verantwoordelijkheid op voor de kwaliteit en de duurzaamheid van de Heemsteedse schoolgebouwen. D66 kijkt behalve naar de buitenkant ook graag naar de binnenkant: hoe gaat het inhoudelijk met de kwaliteit van het Heemsteeds Primair Onderwijs.

Als onderwijspartij staat D66 graag dicht bij de scholen. We gaan daarom de komende weken in gesprek met schooldirecties. We willen luisteren naar zorgen, behoeften en ideeën om het onderwijs in Heemstede verder te verbeteren. Het eerste gesprek heeft plaatsgevonden op de Voorwegschool, met de nieuwe en energieke directeur Marco Dekker.

Uiteindelijk worden alle ideeën gebundeld. Gezamenlijk zal er een prioriteitenlijst worden opgesteld waarmee D66 aan de slag gaat.

Bent u betrokken bij het onderwijs in Heemstede en heeft u ideeën of zorgen die u wilt delen? Neem dan contact op met D66 Heemstede via info@d66heemstede.nl.

Van L naar R: Jan Duinker (raadslid D66 Heemstede), Danaë Huijser (bestuur D66 Heemstede), Marco Dekker (directeur Voorwegschool)

goed en toegankelijk onderwijs

Onderwijs heeft voor D66 een hoge prioriteit. Onderwijs zorgt voor gelijke kansen en is de motor van duurzame economische groei. Waar nodig en mogelijk moet de gemeente goed onderwijs en kansen voor alle leerlingen bevorderen. De gemeente gaat niet over de kwaliteit van het onderwijs, maar moet wel zorgen voor goede omstandigheden, zoals de gezondheid van de schoolgebouwen en een veilige omgeving.