dinsdag 10 november 2020

Leerlingenraad Molenwerf in raadszaal

Dankzij D66 en de gemeente kon de leerlingenraad van Kindcentrum de Molenwerf haar eerste bijeenkomst in de enige echte raadszaal van Heemstede houden.

KC de Molenwerf wil zich actief bezighouden met burgerschap. De kersverse leerlingenraad bestaat uit zes enthousiaste scholieren die bijdragen aan de kwaliteit van en het plezier in het leren op de Molenwerf. Na een korte inleiding door D66-bestuurslid Danaë Huijser is de leerlingenraad officieel geïnstalleerd.

De leerlingenraad is de vertegenwoordiger van de leerlingen van de school. Dat is een mooie basis voor het ontwikkelen van gevoel voor burgerschap en medezeggenschap bij de leerlingen. Burgerschap is één van de vijf speerpunten die D66 Heemstede heeft opgehaald in de scholenreis afgelopen jaar. De andere speerpunten zijn: bestuur dichter bij de leerling te brengen, verkeersveiligheid bij de school, duurzaamheid en het vereenvoudigen van subsidietrajecten.