donderdag 31 december 2020

Raadskandidaten gezocht

Op 16 maart 2022 gaan we naar de stembus om een nieuwe gemeenteraad te kiezen. D66 wil zich met een stevige kandidatenlijst aan de kiezers presenteren. Onze ambitie is om de nieuwe raadsperiode in te gaan met een excellente fractie, die iets groter is dan de huidige drie leden. We zoeken kandidaten om die ambitie in te vullen.

Onze kandidaat-raadsleden

• onderschrijven de idealen en opvattingen van D66 (hier te vinden, maar voor wie dat moet opzoeken is het eigenlijk al te laat);
  • zijn bereid en in staat om de rit van vier jaar in de raad vol te maken;
  • wonen in Heemstede en zijn minimaal 18 jaar oud.

Klik hier voor het profiel dat we bij de samenstelling van de kieslijst hanteren. Klik hier voor een lijst van goede en slechte redenen om het raadslidmaatschap te ambiëren.

Het raadslidmaatschap is een verantwoordelijke taak, en een commitment voor vier jaar kan best een drempel zijn. Het is daarom zaak om er bijtijds en serieus over na te denken. De aanmelding en de selectiegesprekken spelen zich in de periode augustus-oktober af, dus er is nog tijd.

We nodigen geïnteresseerde leden, kiezers en sympathisanten die onze ambities en idealen delen uit om zich samen met ons op het raadslidmaatschap te oriënteren. Vrijblijvend natuurlijk, maar wel serieus.

De zittende fractieleden geven graag informatie over de praktijk van het raadswerk. Het afdelingsbestuur en de verkiezingscommissie weten alles over de procedures bij het samenstellen van de kieslijst.

Laat van u horen, voor een democratisch, duurzaam en sociaal-liberaal Heemstede!