zondag 14 februari 2021

D66 betreurt commotie

Afgelopen donderdag (11 februari) is tijdens een commissievergadering in het raadhuis commotie ontstaan, verschillende media hebben daar over bericht. D66 was niet bij het incident betrokken: onze fractieleden waren niet fysiek aanwezig in de vergadering, ze volgden net als veel anderen de vergadering digitaal.

Onze fractievoorzitter Antoine Rocourt is tijdens een schorsing thuis gebeld met het verzoek naar het raadhuis te komen om het vervolg van de vergadering te leiden. Aan dat verzoek heeft hij voldaan, maar zijn bijdrage was slechts van korte duur: de vergadering werd direct definitief geschorst. D66 betreurt de ophef en wacht het aangekondigde onderzoek af.

Wij vinden het zeer betreurenswaardig dat coalitiepartijen HBB, GL en PvdA het punt afvalinzameling van de agenda hebben gehaald, terwijl ze in december nog pleitten voor een voortvarende aanpak. Hiermee loopt dit belangrijke onderwerp opnieuw vertraging op.