donderdag 18 november 2021

We hebben een kieslijst!

D66 Heemstede presenteert met genoegen de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022. Een lijst van bevlogen mensen die Heemstede nog beter en mooier willen maken. De lijst heeft een balans tussen ervaring in de gemeenteraad en nieuw politiek talent. Lijsttrekker is Antoine Rocourt, de huidige fractievoorzitter van D66 Heemstede, die al in juni door de leden is verkozen.

Op nummer twee staat Marloes Derks, persvoorlichter bij de CPNB en sinds drie jaar inwoner van ons dorp Op plek drie staat Tobias Zwijnenburg, geboren en getogen in Heemstede en werkzaam als beleidsmedewerker bij de rijksoverheid. Plek vier is voor ondernemer en adviseur Paul Nielen. Op vijf staat Wies Luiken: het jongste kandidaat-raadslid, die bestuurskunde studeert. De ervaren raadsleden Jan Duinker en Carmen van der Hoff staan op plek zes en zeven.

Trotse partijvoorzitter
Voorzitter van D66 Heemstede Esther Schnerr: “Ik ben trots dat we met deze club de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 ingaan. Onze kandidatenlijst laat zien dat wij Heemstede met ons sociaal-liberale programma veel te bieden hebben. Ik ben ervan overtuigd dat deze kandidaten en ons sterke programma in wording een geweldige verkiezingsuitslag gaan opleveren.”

Lijsttrekker met ambities
Lijsttrekker Antoine Rocourt: “Wij hebben met D66 de afgelopen raadsperiode al veel bereikt: of het nu gaat om de structurele aandacht voor duurzaamheid, een scholenreis langs onze scholen of het initiatief* om 30 km per uur in te voeren in heel Heemstede. Ik wil voor Heemstede en voor alle bewoners een goede toekomst en ik geloof dat wij daaraan met deze mooie kandidatenlijst ook in de nieuwe raadsperiode gaan bijdragen. Ik sta voor samenwerking, in de raad, in ons dorp en in onze regio, want daarmee bereik je meer dan met een ieder-voor-zich opstelling. Ik verzet me tegen populisme, maar erken ook dat er groepen zijn die zich niet gehoord voelen – en iedereen moet invloed op de samenleving kunnen hebben. Besluitvorming moet altijd toetsbaar en transparant zijn. Ik geloof sterk in de sociaal-liberale principes van D66 en kijk uit naar de campagneperiode.”

*VVD Heemstede hecht er waarde aan dat we vermelden dat het 30 km-initiatief van gemengd liberale huize is.

De volledige kandidatenlijst
1 Antoine Rocourt
2 Marloes Derks
3 Tobias Zwijnenburg