Meedenken, meepraten

Veel mensen hebben, vanwege hun beroep of hobby, kennis van bepaalde onderwerpen: de zorg, verkeer- en vervoer, onderwijs, ondernemen, bouwen en wonen, noem maar op. Wie ergens verstand van heeft, heeft vaak ook het gevoel te weten hoe het beter zou kunnen in eigen dorp, stad of land. Dat is waar politieke partijen voor zijn. Immers, die kunnen niet zonder idealen en ideeën, liefst onderbouwd met verstand van zaken. En andersom, een politieke partij is ook een vehikel om ideeën en idealen verder te brengen.

In Heemstede zijn we gezegend met heel veel mensen met heel veel verstand van heel veel zaken. D66 streeft ernaar die kennis nuttig in te zetten; concreet en doelgericht, om er resultaten mee te behalen. Dat kan op allerlei manieren: in de discussiebijeenkomsten die we regelmatig organiseren, vaak gekoppeld aan een ledenvergadering, of in ad-hoc-werkgroepen. Onderwerpen die Heemstede te boven gaan, kunnen we doorgeleiden naar D66 Noord-Holland, de D66-Tweede Kamerfractie of onze mensen in het Europees Parlement. D66 heeft ook thema-afdelingen voor leden met dezelfde belangstellingen en idealen.

Het liefst hebben we natuurlijk dat alle mensen met ideeën en idealen lid worden, maar dat hoeft niet. Ons platform Frisse Blik organiseert regelmatig themabijeenkomsten voor alle inwoners van Heemstede. Daar halen we kennis en inzichten op die ons helpen bij het bedrijven van politiek – in de gemeenteraad, maar ook bij het opstellen van ons verkiezingsprogramma.

Kortom: als lokale politieke partij met landelijke inbedding staan we open voor mensen met idealen en ideeën die, vanuit een gedeelde sociaal-liberale kijk op de maatschappij, de wereld een beetje beter kunnen maken. Hebt u (c.q. heb jij) goede ideeën over zaken in de gemeente Heemstede? Deel ze met ons, in een fractievergadering, een afdelingsvergadering of via een bericht aan de secretaris. Wie weet tot wat voor moois het leidt.

Laatst gewijzigd op 21 november 2019