Lokale partij, landelijke dekking

D66-leden zijn automatisch lid van de plaatselijke afdeling in hun woonplaats. D66 Heemstede is zodoende een plaatselijke partij, die landelijk is ingebed. Die landelijke inbedding geeft directe lijnen naar de Noord-Hollandse, Haagse en Brusselse politiek.

Als Heemsteedse partij -met ongeveer negentig leden- doen we actief mee aan de plaatselijke en regionale politiek. Het meest zichtbaar zijn onze gemeenteraadsleden, maar er zijn veel meer mensen in touw. Die organiseren activiteiten, zoals de bijeenkomsten van ons platform Frisse Blik, voeren in verkiezingstijd campagne en discussiëren over allerhande thema’s: het behoud van het groene karakter van Heemstede, de noodzaak van woningbouw, de verkeersdrukte in het dorp en de lusten en lasten van een internationale luchthaven in de achtertuin. En we maken het ook gezellig, met regelmatig een borrel en de jaarlijkse afdelingsbarbecue.

Ook in de politiek geldt: hoe meer zielen hoe meer vreugd. D66 staat altijd open voor meer Democraten die de partij willen steunen en aan het partijleven willen meedoen. Wil je bijdragen aan een Heemstede waar het nóg beter leven is? Heb je een mening over zaken die anders moeten, of die juist behouden moeten blijven? Ben je het zat om vanaf de kant commentaar te leveren en wil je meediscussiëren, of meeschrijven aan ons volgend verkiezingsprogramma? Vraag je je af of het raadslidmaatschap wat voor je is? Word lid, of neem contact met ons op, zodat we kunnen kijken of we elkaar liggen.

Contact: mail secretaris Peter Risseeuw of voorzitter Esther Schnerr.

Laatst gewijzigd op 28 november 2019