Frisse Blik

Lokale politieke partijen zijn het meest zichtbaar als er gemeenteraadsverkiezingen zijn. In de aanloop daarvan schrijven we een verkiezingsprogramma, formeren we een kandidatenlijst en voeren we de verkiezingscampagne. Na de verkiezingen leunen we niet achterover. We houden met onze raadsleden bij hoe het staat met de realisatie van ons verkiezingsprogramma, en we kijken vooruit naar de volgende verkiezingen. Het is daarbij een uitdaging hoe de concrete zaken die in ons eigen dorp spelen te verbinden met onze ‘grote kijk op de samenleving’. Immers, je hebt geen sociaal-liberale bril nodig om voor goede straatverlichting te zijn. Bij de afweging tussen groen en woningbouw wordt het al lastiger. Om maar te zwijgen over de vraag hoe we de burgers van Heemstede meer betrekken bij de Heemsteedse politiek.

Ons platform Frisse Blik helpt daarbij. Frisse Blik organiseert themabijeenkomsten, bedoeld voor alle inwoners van Heemstede. Daar halen we kennis en inzichten op, die ons helpen politiek te bedrijven: maandelijks in de gemeenteraad, doorlopend bij het bepalen van actiepunten en het opstellen van een nieuw verkiezingsprogramma. In 2018 waren er bijeenkomsten over de overgang naar gasloos wonen, en over hoe we het verkeer in en om ons dorp anno 2035 zouden willen zien. Voor begin 2019 staat een avond met een thema uit het sociaal domein op de rol. Binnenkort meer nieuws, hier en op de sociale media.

Informatie over Frisse Blik: Emile Kouwenhoven.

Laatst gewijzigd op 27 november 2019